Pokud máte v paměti nezapomenutelnou filmovou a televizní partu tří fasádníků od Velhartic na jednom velkém pražském mejdanu, pak víte, o čem že jsou Světáci. Ano, Světáci ze známé hudební komedie Vratislava Blažka a Zdeňka Podskalského, s písněmi Evžena Illína a Vlastimila Hály, Světáci z roku 1969. A proč se o nich zmiňujeme? Protože tento známý film se režisér Lumír Olšovský pokusil převést na divadelní prkna, která znamenají svět. A právě dnešek byl dnem, kdy se celé dílo představilo premiérovému publiku přímo v Branickém divadle.
Zájezdová Divadelní společnost Háta Olgy Želenské je nyní uvádí v inscenační úpravě a režii Lumíra Olšovského v pražském Branickém divadle a jinde po vlastech českých. Po prvním uvedení v Městském divadle Nový Bor 21. dubna už jsou za námi i obě pražské premiéry, přičemž my jsme měli příležitost vidět tu druhou, které 12. května dominovala taková jména jako Miriam Kantorková, Jan Přeučil, Olga Želenská, Zbyšek Pantůček, Monika Absolonová, Aleš Háma, Adéla Gondíková či Pavel Vítek. A nejen tato jména na jevišti ozdobila toto představení - i v hledišti byly osobnosti jako třeba Lucie Loosová, Martin Slavík, mnoho kamarádů a přátel všech účinkujících. A bylo jich plné divadlo!
Všichni výše jmenovaní, ať už jde o čistokrevné herce či naopak spíše zpěváky, se svých partů zhostili naprosto excelentně a bez jakéhokoli stresu. Bylo zkrátka vidět, že režijní vedení Olšovského na aktérech zanechává jen ty nejlepší stopy, že všechny zúčastněné jejich práce dokonale baví... No aby také ne, když mají navíc na stole látku, při které se nelze aspoň tu a tam neusmát, ani kdybyste byli sebevětší bubáci!
Vůbec nejvíc se nám ale líbil Viktor Limr (známý ze Švandova divadla), který po boku neméně přesvědčivého zkušeného Zbyška Pantůčka »odsoudil« aktuálně nejlepšího baviče České republiky Aleše Hámu pomalu do role statisty. Hámovi možná nesedl fakt, že si mohl scénář upravovat jen minimálně (pokud vůbec), protože v takových situacích nemůže dostatečně prodat své neopakovatelné šoumenství. Přesto všichni tři herci v hlavních rolích nechali na scéně maximum.
Mezi lehkými děvami kralovala zkušenost Olgy Želenské a jejich »pasačky« Miriam Kantorkové. Oběma dámám už mírně pokročilejší věk dodává nejen na kvalitě provedení, ale i na půvabu. V kombinaci s kostýmy zkušené Lucie Loosové byste pak paní Olze její nedávnou padesátku rozhodně nehádali ani v nejmenším... A Monika Absolonová udělala dobře, že kývla na Lumírovu nabídku, protože česká muzikálová královna v téhle partě hereckých profesionálů povyroste ještě o ten pověstný chybějící centimetřík směrem k naprosté dokonalosti, než bys řekl švec.
Komentáře k článku