Musicalnet.cz

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma
Creative Commons License
Email Tisk

Recitál Davida Uličníka

David Uličník - Tenor bez frakuTenor bez fraku zato s neuvěřitelným rozsahem, před kterým smeká i Karel Gott, tím je David Uličník. Jeho hlas v klavírním doprovodu Hany Volkové zaplnil 6. března kostel sv. Salvátora v Praze a právě spojení posvátného místa s nevšedními pěveckými schopnostmi vytvořilo nezapomenutelný zážitek.

David Uličník vešel ve všeobecnou povědomost především účinkováním v muzikálech hraných v Praze i v Brně - za všechny zmiňme Bídníky, Miss Saigon, Kleopatru či Draculu. Kdo se Mikrofon sloužil pouze k uvádění árií, při zpěvu zůstal nevyužitnepohybuje ve světě muzikálů, má šanci jej znát z kvarteta utvořeného kolem Jiřího Korna nazvaném 4TET, kde jsou jeho doménou ty nejvyšší tóny. Svou další pěveckou tvář nám nabídl při recitálu příznačně nazvaném Tenor bez fraku.

Během více jak hodiny zazněly náboženské písně či operní a muzikálové árie převážně zahraničních autorů. Ti čeští byli zastoupeni pouze Antonínem Dvořákem, konkrétně Rusalkou a písní „Vidino sladká přesladká“. Slyšet bylo možné i skladbu z opery Tosca italského skladatele Giacoma Pucciniho. Dále zpěvák připomenul své účinkování v díle LeonardaTARAS PIANO TRIO Bernsteina – Candide, uváděném na prknech Státní opery, a své místo dostaly i skladby Giuseppe Verdiho nebo Andrew Lloyd Webbera.

Čeština se však na program dostala ještě jednou a nemohlo to být ve spojením s ničím jiným, než se stěžejní písní Jeana Valjeana z muzikálu Bídníci. Árii „Otčenáš“ dal zcela jedinečnou podobu právě prostor kostela sv. Salvátora.

Prostor kostela a tenor - dokonalá kombinaceZpěvák však nebyl na celý večer sám, jako host vystoupilo i TARAS PIANO TRIO ve složení Hana Volková – klavír, Radim Kresta – housle a Ivan Vokáč – violoncello. Mladá trojice si právem za svůj výkon vysloužila potlesk obecenstva.

Na úplný závěr recitálu zvolil David Uličník skladbu složenou pro olympijské hry v roce 1992. Ovšem nezazněla slavná „Barcelona“, ale píseň „Amigos Para Siempre“, v původní verzi zpívaná dvojicí Sarah Brightman a José Carrerasem.

Noty - nezbytná součástPříjemná tečka za večerem plným světových árií prezentovaných na české poměry nevídaným tenorem, který zcela zaslouženě sklidil za své vystoupení bouřlivý aplaus. Byl to zážitek, na který se nezapomíná.

 

David Uličník: V opeře jsem našel své místo

Rozhovor s davidem Uličník po skončení recitáluJak a kdy vznikla první myšlenka na uspořádání recitálu?
Myšlenka se zrodila už ve chvíli, kdy jsem začal studovat operní zpěv naplno. Nabízela se otázka, kde budu moci aplikovat nové poznatky a zkušenosti, zpívat nové árie a vůbec zúročovat a uvádět do praxe všechno, co se učím u paní profesorky Marty Boháčové. Nějakou dobu to trvalo, ale zhruba po dvou letech studia čas na recitály dozrál a kostelní prostředí je jim pochopitelně nejblíže.

Jakým způsobem jste vybíral árie?V Miss Saigon s L. Šoralovou
Poměrně jednoduše. Většinou jsou to skladby, které už znám spoustu let a mám k nim určitý osobní vztah. Recitál je rozdělen do tří hlavních bloků. V tom prvním byly původně zařazeny písně lidové, které jsem postupně nahradil skladbami duchovními, v druhém bloku zpívám klasické operní árie a v bloku třetím zní moderní a muzikálová tvorba.

Jednou částí recitálu je muzikál. Pokud vím, tak v současné době v žádném neúčinkujete.
Neúčinkuji. Není to tak, že bych na muzikály zcela zanevřel a odmítal je. Momentálně se ale Největší role - Jean Valjeandaleko více zaměřuji na klasickou hudbu a to mě stojí hodně času i sil. Řekl bych, že tohle je v současné době můj hlavní směr, tedy se ani o nové muzikály příliš nezajímám. Zahrál jsem si krásné role, byla to úžasná zkušenost a krásná životní etapa, ale teď cítím, že nastal čas vyzkoušet cestu někam dál a tahle cesta vede pouze do opery.

Ani Bídníci v Brně Vás nelákali? ´Otčenáš´ v muzikálové podobě
Je pravda, že jsem o svém účinkování v Brně jednal s panem ředitelem Mošou, ale nakonec to nedopadlo.

Jak je to s Vaší sólovou dráhou, plánujete CD?
CD Znamení mělo vznikat na rozhraní klasické a moderní hudby, ale u nás na to zřejmě ještě nedozrál čas. Vydavatelské firmy o tento druh hudby prostě neprojevily zájem. Říkám si, že teď je tedy ta správná chvíle věnovat se klasické hudbě naplno a někdy možná přijde čas i na tyto prozatím zmražené plány.

Klasika je tedy Vaší hlavní cestou do budoucna?
Miss Saigon - tentokrát s Jiřím KornemAno, určitě je to hlavní cesta. Dalo by se říct, že v opeře jsem našel své místo a svůj životní prostor. Čeká mě spousta práce, spousta krásné práce a řekl bych, že je to práce na celý život.

Zapadá to téhle cesty i 4TET?
Opera a 4TET se mi naštěstí nijak nekříží. Život 4TETu běží úplně jinudy – žije si svým vlastním životem.

Text Marcela Lávičková, fotografie Michal Škvor

Komentáře k článku

avatar Nela
0
 
 
Moc hezký, děkuji. Je to úžasný zpěvák.
* Jméno
* Mail
WWW
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Storno
* Jméno
* Mail
WWW
Přidat komentář
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
 
Sdílej na Facebooku

Creative Commons

Creative Commons License
Photo & text by Michal Škvor & team Musicalnet.cz is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License. Based on a work at www.musicalnet.cz

Certifikace

Tyto stránky jsou archivovány v systému Národní Knihovny v projektu

 STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR


Musicalnet.cz

Copyright © Michal Škvor & team, 2004 - 2024 pro Musicalnet.cz. Všechna práva vyhrazena. Fotografie ani články nelze používat na jiných webech bez písemného svolení autorů.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.